.post h3 { font-family: 'Loved by the King', cursive; font-size: 25px;

dijous, 30 d’octubre del 2014

Qüestions de desenvolupament breu

  1.  ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
    Penso que si que el determina però no el garanteix; l'exemple clar d'aquesta “no garantia de    progrés” el trobem al moment actual; la crisi profunda econòmica i de valors que pateix la societat demostra que el coneixement tecnològic i científic no és estrictament garantia de progrés social.
  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses? Penso que el concepte de “neutralitat ideològica” no existeix; de la mateixa manera que per conèixer la història t'has d'informar primer sobre l'historiador que l'ha escrit a l'hora d'analitzar un estudi científic o el desenvolupament d'una nova tecnologia també hem de tenir en compte el context; el què, el com, el quan i el qui. Cal tenir en compte que en alguns casos, darrere certes investigacions o el desenvolupament d'idees/tecnologia hi ha interessos econòmics i d'enginyeria social.
  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
    Estic molt d'acord amb aquesta afirmació; a mode d'exemple, la planificació d'activitats d'aprenentatge requereix en un 99%, com a mínim, l'ús d'un ordinador.
  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
    En la nostra era de la informació i la comunicació, les TIC, són en primer lloc les responsables de la incontrolable velocitat en què succeixen els canvis estructurals de la societat; només la comunicació virtual ha possibilitat una nova estructura social, una nova forma de pensar, formar-se i d'orgnaitzar-se molt ràpidament. Es planteja un canvi radical de paradigma a tots nivells i en alguns casos, la por, la desorientació i la desinformació ens acompanyen.
  1. Defineix en una frase la Tecnologia Educativa. Digues quin és el seu objecte d’estudi.
    Resultat de la combinació de coneixements i tècniques i processos d'investigació aplicats per a desenvolupar productes i eines destinades a millorar els processos d'ensenyament-aprenentatge que són precisament el seu objecte d'estudi.
  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
    -Transmissió de coneixement; explicació a l'aula per part del mestre sobre l'ecosistema bosc. -Construcció; realitzar una sortida al bosc i per grups analitzar quins elements s'hi poden trobar (a partir d'una pauta); cercar informació, dialogar i aportar la informació al conjunt del grup.
  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
    Si entenem per context l'entorn més immediat; estic d'acord amb aquesta informació; si dins la paraula context hi encabim a més de l'entorn, el moment històric en totes les seves dimensions socials, econòmiques, polítiques... llavors no només és part del coneixement que la persona utilitza per donar sentit a les seves idees sinó que es converteix en un filtre obligatori a través del qual, la persona interpreta els seus pensaments.
  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
    En part si; tot i així, sóc conscient que sovint em costa incloure canvis en la manera de treballar; la costum m'empeny a pensar que el fet d'incloure aquests canvis suposadament eficients, em canvia aquestes estructures sòlides, amb les quals em sento tan còmode....
  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
    Considero que sí; alhora, quan se'm proposa fer alguna cosa que no he fet mai o no domino prou m'agrada dedicar-hi el temps necessari fins a resoldre el problema.

  1. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 5 
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 6
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 10
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 0
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 10
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 6
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 7
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 10
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 8
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 10

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada