Durant
aquest mes hem treballat intensivament per a portar a terme aquest
projecte, complir amb els terminis indicats i alhora per intentar
emmarcar aquesta experiència en un context veritablement
constructivista on els tres agents principalment implicats respectin
els principis d'aquest model. D'aquesta manera, podem afirmar que
durant tot el procés hem actuat i participat activa, col·laborativa,
reflexiva i intencionadament, partint de la situació o problema
inicial que es volia solucionar. Ens ha calgut buscar estratègies
per a trobar solucions als principals obstacles que hem anat trobant;
-Temporalització:
sens
dubte, el temps ha estat el principal: hem dissenyat unes activitats
que intenten donar resposta i ser coherents amb els objectius
inicials d'aprenentatge en un temps molt limitat; hem hagut d'adaptar
aquest projecte a la nostra situació personal i a la de l'alumne; si
ve és cert que teòricament pensàvem que podríem finalitzar la
implementació a principis de desembre, a la pràctica real hem anat
endarrerides. Ha calgut adaptar-se a les necessitats i en definitiva
a la realitat; així hem vist com el partit de futbol necessari per
la sessió número 3 s'aplacava a causa del mal temps i per tant el
nostre projecte s'allargava gairebé dues setmanes més dificultant
el fet de poder dedicar el temps necessari per a la 4 i la 5 sessió.
Tot i tenint en compte aquestes circumstàncies pensem que és
important seguir dedicant més temps al projecte dissenyat, més
enllà d'aquesta PAC, creiem que hem iniciat un procés
d'aprenentatge que cal que segueixi el seu curs; el blog, el treball
de coherència i ortografia es seguirà treballant amb l'alumne de
forma regular i continuada.
-La
coordinació/col.laboració a distància: aquesta
PAC ha suposat un esforç extra en termes de coordinació i treball
col·laboratiu; en totes les fases del desenvolupament hem utilitzat
intensivament les TIC, aspecte que ens ha permès fer el treball però
alhora ha augmentat el nivell de dedicació i dificultat; el fet
d'utilitzar múltiples recursos que sovint no coneixíem prou bé (la
wiki, el googledocs....) a nivell tècnic ha estat un obstacle que
definitivament hem superat; preguntant, provant, descobrint hem entès
allò que al principi semblava impossible, en aquest sentint
recuperem allò de «learning by doing o fer per aprendre.»
En
tot cas, cal mencionar que aquesta PAC ha suposat una experiència
real d'aprenentatge significatiu; les TIC, com a mediadores
d'aprenentatge han incentivat l'activitat mental constructiva
contribuint en la creació de les pròpies representacions mentals
per ampliar la comprensió de la realitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada