.post h3 { font-family: 'Loved by the King', cursive; font-size: 25px;

dilluns, 5 de gener del 2015

Activitat 4: conclusions finals

Durant aquest mes hem treballat intensivament per a portar a terme aquest projecte, complir amb els terminis indicats i alhora per intentar emmarcar aquesta experiència en un context veritablement constructivista on els tres agents principalment implicats respectin els principis d'aquest model. D'aquesta manera, podem afirmar que durant tot el procés hem actuat i participat activa, col·laborativa, reflexiva i intencionadament, partint de la situació o problema inicial que es volia solucionar. Ens ha calgut buscar estratègies per a trobar solucions als principals obstacles que hem anat trobant;
-Temporalització: sens dubte, el temps ha estat el principal: hem dissenyat unes activitats que intenten donar resposta i ser coherents amb els objectius inicials d'aprenentatge en un temps molt limitat; hem hagut d'adaptar aquest projecte a la nostra situació personal i a la de l'alumne; si ve és cert que teòricament pensàvem que podríem finalitzar la implementació a principis de desembre, a la pràctica real hem anat endarrerides. Ha calgut adaptar-se a les necessitats i en definitiva a la realitat; així hem vist com el partit de futbol necessari per la sessió número 3 s'aplacava a causa del mal temps i per tant el nostre projecte s'allargava gairebé dues setmanes més dificultant el fet de poder dedicar el temps necessari per a la 4 i la 5 sessió. Tot i tenint en compte aquestes circumstàncies pensem que és important seguir dedicant més temps al projecte dissenyat, més enllà d'aquesta PAC, creiem que hem iniciat un procés d'aprenentatge que cal que segueixi el seu curs; el blog, el treball de coherència i ortografia es seguirà treballant amb l'alumne de forma regular i continuada.


-La coordinació/col.laboració a distància: aquesta PAC ha suposat un esforç extra en termes de coordinació i treball col·laboratiu; en totes les fases del desenvolupament hem utilitzat intensivament les TIC, aspecte que ens ha permès fer el treball però alhora ha augmentat el nivell de dedicació i dificultat; el fet d'utilitzar múltiples recursos que sovint no coneixíem prou bé (la wiki, el googledocs....) a nivell tècnic ha estat un obstacle que definitivament hem superat; preguntant, provant, descobrint hem entès allò que al principi semblava impossible, en aquest sentint recuperem allò de «learning by doing o fer per aprendre.»

En tot cas, cal mencionar que aquesta PAC ha suposat una experiència real d'aprenentatge significatiu; les TIC, com a mediadores d'aprenentatge han incentivat l'activitat mental constructiva contribuint en la creació de les pròpies representacions mentals per ampliar la comprensió de la realitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada