D'entrada
considero que durant el desenvolupament d'aquesta PAC, he assolit un
canvi conceptual, en part i tal i com exposa Jonassen (2002), mediat
per les TIC; el mapa conceptual construït a partir del CmapTools
seria un clar exemple de les anomenades eines de la ment, destinades
a interpretar i organitzar el coneixement personal per tal de
construir el canvi conceptual. Així, en referència a aquest canvi
cognitiu puc afirmar que s'ha produït a partir de la combinació de
la teoria i la pràctica; doncs he après a dissenyar implementar,
avaluar i analitzar situacions d'Ensenyament i aprenentatge amb la
mediació de les TIC i des d'una perspectiva constructivista.
La dedicació, comunicació, diàleg i reflexió sobre el propi procés d'aprenentatge estan directament a la base dels resultats assolits. En aquest context cal especificar que aquests aspectes no depenen únicament de la tecnologia sinó del compromís humà que hi ha al darrere de la feina feta; considero que per a realitzar aquest treball, en parella, hi ha hagut des de l'inici un compromís clar de col·laboració i aprenentatge tan a nivell individual com de grup. Sovint, més enllà del protocol establert, hem pensat, redissenyat i el més important, hem mantingut una comunicació constant que ens ha permès en (gairebé) tot moment resoldre els dubtes o qüestions que han anat sorgint.
La dedicació, comunicació, diàleg i reflexió sobre el propi procés d'aprenentatge estan directament a la base dels resultats assolits. En aquest context cal especificar que aquests aspectes no depenen únicament de la tecnologia sinó del compromís humà que hi ha al darrere de la feina feta; considero que per a realitzar aquest treball, en parella, hi ha hagut des de l'inici un compromís clar de col·laboració i aprenentatge tan a nivell individual com de grup. Sovint, més enllà del protocol establert, hem pensat, redissenyat i el més important, hem mantingut una comunicació constant que ens ha permès en (gairebé) tot moment resoldre els dubtes o qüestions que han anat sorgint.
Ara
bé, durant i al final d'un procés i concretament d'aquest, detecto
que sobretot em costa posar límits temporals i a nivell de
continguts, entendre que les coses tenen un principi i un final és
per a mi una tasca realment difícil. Tinc clar que sempre,
absolutament tot és millorable i que precisament l'autocrítica i
les ganes de millorar són completament necessàries per evolucionar
i assolir precisament un aprenentatge significatiu que precedeixi un
canvi cognitiu. A nivell personal, destaco que he tingut certes
dificultats organitzatives; el fet de treballar amb les eines i
plataformes TIC que es proposen a l'assignatura té per a mi dos
aspectes essencials; un de molt positiu; aprenc, descobreixo, entenc
i comprenc = adquireixo eines relacionades amb la tecnologia
educativa que puc aplicar directament en el meu dia dia i alhora,
comporta un altre aspecte negatiu; dedico molt temps a treballar amb
l'ordinador, fet que comporta un cansament mental, cognitiu i sovint
una espècies de sensació d'estrès permanent a causa del fet de
pensar que això no està actualitzat i això altre tampoc.... En tot
cas, sóc conscient que es tracta d'un problema personal que haig de
seguir treballant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada